ارائه خدمات املاک لوکس

مشاور و املاک پارس

ارائه خدمات املاک لوکس

مشاور و املاک پارس

سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج در انتظار رونق بازار ملک و مسکن

با پایان سال جاری، نزدیک به چند سال است که اقتصاد کشور با معضل رکود مسکن دست و پنجه نرم میکند. این رکود شاید بیش از همه به ضرر کسانی باشد که آپارتمان و یا املاک خود را در زمان قیمت حبابی مسکن خریداری کردهاند و اکنون که در صدد فروش آن هستند با عدم تقاضا و کاهش قیمت مواجه شدهاند.


در این میان موسسهی مالی و اعتباری ثامن الحجج گویا با مشکل کمبود سرمایه و عدم توانایی در پرداخت مطالبههای مشتریهای خود شده است و این موسسه جهت رفع مشکل خود اقدام به فروش برخی از املاک و زمینهای خود شده است. اما با توجه به رکود حاکم بر بازار مسکن، موفق به فروش املاک خود نشده است.


سخنگوی قوهی قضائیه در این باره اظهار داشت که امیدواریم با تدابیر دولت بتوانیم بر مشکل رکود بازار معاملات املاک غلبه کنیم. وی عنوان کرد در صورت بهبود بازار مسکن، این موسسه قادر خواهد بود مشکلات مالی خود را حل نمایند. این مقام مسئول ادامه داد پروندهی این موسسه تا کنون به دادگاه نرفته و در حال حاضر در دادسرا است.


محسنی اژهای افزود یک تیم خبره متشکل از وزارت اطلاعات، بانک مرکزی و دادسرا پیگیر این پرونده هستند و هدف این است که اولا تمام سپردهگذاران پول خود را دریافت کنند و ثانیا افرادی که نیاز فوری دارند در اولویت قرار داده شوند. وی همچنین خبر از روشن شدن تکلیف بیش از 90 درصد سپرده گذاران داد.


تاکنون پسلرزههای حاص از رکود پنج سالهی بازار املاک حدود 300 نوع شغل صنعتی را درگیر خود کرده است و با وجود پیشرفت هفت درصدی اقتصاد کشور، بازار خرید و فروش ملک و مسکن با رشد منفی چهارده درصدی روبرو بوده است. در حال حاضر بهطور میانگین 12 سال طول میکشد تا یک خانوادهی ایرانی موفق به خرید آپارتمان شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.