ارائه خدمات املاک لوکس

مشاور و املاک پارس

ارائه خدمات املاک لوکس

مشاور و املاک پارس

وضعیت آپارتمان های مسکونی در شهر تهران

رئیس انبوه سازان شهر تهران فروش تراکم شهرداری را غیر متعارف می داند و می گوید با ادامه این روند در آینده ای نه چندان دور شهر تهران به شهر تجاری تبدیل می گردد.

حسن محتشم اظهار کرد که در شهر تهران بر عکس همه جای دنیا که حقوق شهروندان در اولویت قرار دارد، شاهد بی نظمی هستیم. واحد های تجاری بسیار زیادی در شهر تهران ساخته شده است که تعداد زیادی از این واحدهای تجاری خالی هستند و با ادامه این روند شهر تهران به جای این که آپارتمان های مسکونی داشته باشد به شهر تجاری تبدیل خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: این وظیفه شهرداری و شهر سازی است که ساخت و ساز شهری را بر اساس طرح های منطقی اجراکنند. زیرا سازندگان واحد های تجاری به فکر منفعت و سود خود هستند. و در برابر شهروندان خود را مسئول نمی دانند.

منطقه 22 تهران قرار بود که طبق طرح جامع حالت ویلایی نشین داشته باشد اما شهرداری با عدول از این طرح جمعیت این منطقه را به سرعت افزایش داد. محتشم ادامه داد: بر اساس طرح افق جمعیتی قرار بود که طی ده سال آینده جمعیت مناطق مسکونی این منطقه به 500 هزار نفر برسد که این اتفاق طی سه سال افتاد. با پر شدن آپارتمان های مسکونی در این منطقه زندگی برای شهروندان هم پیچیده تر می شود.

رئیس انبوه سازی شهر تهران خاطر نشان کرد: با ساخت برج های بلند در منطقه غرب تهران از آلودگی هوا می توان جلوگیری کرد که متاسفانه با ساخت آپارتمان های مسکونی در این منطقه حرارت ناشی از اتومبیل ها و آپارتمان های مسکونی زندگی را برای ساکنین منازل مسکونی سخت تر می کند.

وی افزود: واحد های خالی آپارتمان های مسکونی منطقه 22 در آمار جزو 490 هزار مسکن خالی محسوب نشده است. در صورت ورود به آمار می تواند بین 200 تا 300 هزار نفر در آپارتمان های مسکونی ساکن شوند. در این صورت به رشد جمعیت اضافه خواهد شد.در اغلب زمین های منطقه 22 تهران پروانه ساخت آپارتمان های مسکونی داده شده است و فضای چندانی در این منطقه وجود ندارد.

وضعیت مسکن مهر پردیس


قائم مقام وزیر شهرسازی پردیس بیان کرد: پروژه ساخت آپارتمان های مسکن مهر پردیس در حال اتمام است. و پیمانکاران برای به اتمام رسیدن این پروژه به طور شبانه روزی مشغول به کار هستند.

آخرین وضعیت آپارتمان های مسکونی مسکن مهر در دولت یازدهم یک میلیون و پانصد و سی و هشت هزار واحد است. سهم دولت یازدهم از این تعداد واحدهای مسکن مهر 55 درصد می باشد.

سهم دولت روحانی از واحد های آپارتمان های مسکن مهر87 درصد می باشد. مهرآبادی بیان کرد: مجموع واحدهای به فروش رفته که به صورت اقساطی می باشد 835 هزار واحد است که 87 درصد آن متعلق به دولت روحانی می باشد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تا پایان سال پروژه ساخت آپارتمان های مسکونی پردیس را به پایان می رسانیم.

مهرآبادی تصریح کرد: در حال حاضر 110 هزار واحد آپارتمان مسکونی مسکن مهر آماده تحویل به متقاضیان می باشد. که فقط تامین آب و برق این واحد ها انجام نشده است.

وضعیت پیشرفت پروژه آپارتمان های مسکن مهر پردیس رو به جلو است. در دولت روحانی وضعیت مسکن مهر پردیس رشد 96.3 درصد داشته است. کمتر از 100 هزار واحد برای تکمیل باقی مانده است که آن هم با تلاش شبانه روزی پیمانکاران به زودی آماده تحویل می شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تسهیلات ساخت آپارتمان های مسکن مهر از 30 میلیون به 40 میلیون افزایش یافته است. که این 10 میلیون تومان تاثیر بسیار زیادی در ادامه روند این پروژه داشته است.

وی افزود: در حال حاضر پیمانکاران با پشتکار و به صورت شبانه روزی بر روی این پروژه در حال کار هستند تا بتوانند هر چه زودتر آن را به اتمام برسانند. و به متقاضیان تحویل دهند.

کلمات کلیدی: مسکن مهر پردیس، پیشرفت پروژه مسکن مهر، پیمانکاران پروژه مسکن مهر، تسهیلات ساخت مسکن مهر پردیس، آپارتمان های آماده تحویل

ورود مستقیم دولت در بخش مسکن


ساخت و ساز واحدهای مسکونی و املاک مسکونی با دو رویکرد متفاوت و منحصر به فرد می تواند صورت پذیرد. در یک رویکرد، نقش دولت برای تامین مسکن و ساخت و ساز خانه های مسکونی و واحدهای مسکونی بسیار پر رنگ می باشد. در رویکردی دیگر، واگذاری بخش مسکن و ساخت و ساز املاک مسکونی به بخش خصوصی انجام می گرد.

انتخابات ریاست جمهوری سال 96 دارای فراز و نشیب های زیادی است و از مهم ترین برنامه هایی که در هر دولت مطرح می باشد، مسکن و تامین ملک مسکونی برای اقشار جامعه می باشد. هر یک از کاندیداهای ریاست جمهوری در انتخابات سال 1396، دارای دیدگاهی متفاوت به حوزه مسکن و ساخت و ساز می باشند.

به نظر می رسد از کاندیداهای ریاست جمهوری، آقایان روحانی، جهانگیری و هاشمی بیشتر به این دیدگاه می پردازند که حضور حداقلی دولت در بخش مسکن و عرضه مسکن و املاک مسکونی با تحریک بازار تقاضا امکان پذیر باشد. در این رهگذر نقش وام مسکن و ارائه ی تسهیلات ملکی برای اقشار جامعه مطرح می باشد.

در نگاه آقایان قالیباف، رئیسی، میرسلیم رویکرد دوم در بخش مسکن و تامین ملک مسکونی و همچنین ساخت و ساز واحدهای مسکونی مطرح است. رویکردی که به دخالت مستقیم دولت در بخش مسکن و نقش اساسی دولت در این زمینه دلالت دارد.

با دیدگاه های مختلفی که هر یک از نامزدهای انتخاباتی در عرصه مسکن و ملک مسکونی دارند، می توان توان ساخت و ساز و نوع تولید واحدهای مسکونی را برای سال های آتی پیش بینی نمود.

منبع خبر

واکنش تند آخوندی به وعدهای مسکن رییسی


عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در رابطه با ساخت و ساز واحدهای مسکونی و املاک مسکونی مسکن مهر که توسط یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یعنی آقای رییسی عنوان شده بود، واکنش نشان داد. وی از حقایقی در رابطه با مسکن مهر پرده برداشت.

آقای آخوندی صراحتا بیان نمود که آیا آقای رییسی خود حاضر است در مسکن مهر و واحدهای مسکونی که وعده ی ساخت یک میلیون از آنها را در سال می دهد زندگی کند؟

وی به مسکن مهر پرند، مسکن مهر پردیس و دیگر شهرها اشاره نمود و بیان کرد که این ساختمان های مسکونی مرتفع در محل هایی قرار گرفته اند که هیچ گونه امکانات شهری برای آنها تعریف نشده است و تاکنون هیچ کس درآن واحدهای مسکونی و محله های مسکونی سکونت نداشته است.

وی بیان کرد اگر قصد داشته باشید یک شب از پله های این واحدهای مسکونی و آپارتمان های مسکونی 15 طبقه پایین بیایید که تنها برای 20 درصد از آنها آسانسور تعریف شده است، تصور کنید با چه صحنه ای مواجه خواهید شد.

وی از مدافعان مسکن مهر و کسانی که به تامین مسکن در دولت های آتی برای ساخت و ساز واحدهای مشابه مسکن مهر اشاره می کنند دعوت کرد تا بازدیدی از این پروژه های مسکونی و واحدهای مسکونی داشته باشند تا به عمق اجرای این املاک مسکونی پی ببرند.

منبع خبر

واحدهای مسکونی مسکن مهر در شمال


واحد های مسکونی مسکن مهر در شمال کشور همجوار با ویلاها ساخته شده است و به عنوان ویلا به فروش می رسد.

 برخلاف شهرهای دیگر در شمال کشور مسکن مهر متقاضیان زیادی دارد. تقاضای بسیار زیاد مردم برای مسکن مهر پای ثروتمندان را نیز برای خرید آپارتمان های مسکونی مسکن مهر به معامله کشاند. این آپارتمان های مسکونی که مشرف به دریا هستند درست به قیمت ویلاها به فروش می رسد.

هدف از ساخت آپارتمان های مسکن مهر این بود که سرپناهی برای افراد ناتوان و نیازمند شود. در صورتی که در شمال کشور به خصوص در محمود آباد به دلیل ساخت آپارتمان های مسکن مهر در مناطق خوش آب و هوا با قیمت بالایی به فروش می رسد.

 آپارتمان های مسکن مهر ساری در مقایسه با محمود آباد طرفداران کمی دارد زیرا در 13 کیلومتری شهر واقع است و از امکاناتی مانند حمل و نقل عمومی برخوردار نیست.

کاظم حبیب زاده از مشاوران املاک محمود آباد بیان کرد: آپارتمان های مسکن مهر در این شهر با قیمت های مختلفی مورد معامله قرار می گیرند. وی با اشاره به این موضوع که برخی از آپارتمان های مسکونی رو به جاده دارای امکانات لازم مانند دسترسی راحت به جاده، سیستم گرمایشی و سرمایشی می باشند. اما برخی دیگر از این امکانات محروم هستند. این موضوع در قیمت وحد های مسکونی مسکن مهر تاثیر گذار است.

مالکان برخی از واحدهای مسکونی آپارتمان های مسکن مهر این واحد ها را به مسافران اجاره می دهند. که این امر سبب نارضایتی مالکین دیگر واحدها می شود. معمولا متقاضیان برای خرید آپارتمان های مسکونی در شمال کشور افراد غیر بومی هستند.

درکل می توان گفت که غیر از محمود آباد شهرهای دیگر شمالی که آپارتمان های مسکن مهردر آن ها ساخته شده حال و روز چندان خوبی ندارند و با وجود تبلیغات متقاضیان کمی دارند.