ارائه خدمات املاک لوکس

مشاور و املاک پارس

ارائه خدمات املاک لوکس

مشاور و املاک پارس

4 عامل تحول در بازار املاک 96

در حالی که سال 95 روزهای پایانی خود را سپری میکند، زمزمههایی مبنی بر ایجاد تغییر و تحولات اساسی در زمینهی مسکن و املاک به گوش میرسد. بازار معاملهی آپارتمانها و املاک مختلف چهارمین سال رکود خود را نیز پشت سر میگذارد و تمامی امیدها به سوی اعمال سیاستهای جدید در بازار مسکن در سال جدید است.

طبق گزارشات رسیده، دولت برای مقابله با بحران مسکن و پایان دادن به رکود چندین سالهی آن، چهار طرح در نظر گرفته است که در ادامه مطلب به  معرفی آنها میپردازیم.

1. مسکن اجتماعی

این طرح از زمان آغاز کار دولت یازدهم مطرح شده است اما تا کنون فرصت عملی شدن پیدا نکرده است. هدف اصلی این طرح کمک به طبقات کم درامد جامعه است و دولت درصدد است تا پروژههای نیمه تمام مسکن مهر را تکمیل کرده و مسکن اجتماعی را جایگزین آن کند.

2. در نظر گرفتن 315 میلیارد تومان سرمایه جهت نوسازی

یکی از مشکلات مهم مسکن مشکل حاشیهنشینی و ساختمانهای کهنه است که عباس آخوندی، از زمان آغاز مسؤلیتش همواره در اهمیت برطرف کردن این مشکلات سخن میگفت. دولت در سال آینده برای نوسازی ساختمانهای قدیمی و رفع مشکل حاشیهنشینی حدود 315 میلیارد تومان سرمایه در نظر گرفته است.

3. تخصیص مالیات بر واحدهای مسکونی خالی

در اکثر کشورهای پیشرفته، خانه‌‌هایی که کسی در آنها سکونت نمیکند مشمول پرداخت مالیات میشوند. از سال آینده اجرای این طرح در کشور ما نیز در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت. این کار در جهت جلوگیری از احتکار واحدهای مسکونی و کمک به از بین بردن جو سنگین بازار خرید و فروش ملک و آپارتمان میتواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

4. بازگرداندن نظم به شهرهای بزرگ

عباس آخوندی در این زمینه بیان کرد در طی سالهای قبل هیچ نظارتی بر نحوهی عملکرد شهرداریها صورت نگرفته است. ایشان عنوان کردند به کمک این طرح با مشکلاتی مانند فروش فضای سبز، ساخت برجهای بلند غیرقانونی در برخی مناطق تهران و ... مقابله خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.