ارائه خدمات املاک لوکس

مشاور و املاک پارس

ارائه خدمات املاک لوکس

مشاور و املاک پارس

تاثیر انتخابات در بازار مسکن

پیش بینی می شد که در سال 96 بازار مسکن دچار رونق گردد. با توجه به فضای انتخابات بازار مسکن دچار افت معاملات شده است.

رشد صدور پروانه برای ساخت آپارتمان های مسکونی که می تواند از دلایل رونق بازار مسکن باشد و همچنین موارد دیگری از جمله بالا رفتن تسهیلات مسکن تا سقف 160 میلیون تومان، صادرات نفت و کاهش قیمت مسکن عواملی هستند که ورود مسکن به فضای پیش رونق را فراهم می کنند.

رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران بیان کرد: برای این که بخش اقتصاد کلان رونق پیدا کند در ابتدای امر باید بخش مسکن رونق یابد. زیرا صنایع داخلی به بخش مسکن وابسته است و تغییر و تحول در بخش مسکن می تواند موجب رونق اقتصادی نیز بشود.

مهرداد لاهوتی نماینده مجلس بیان کرد: بانک ها مطابق قانون جمهوری اسلامی تنها حق دارند 40 درصد دارایی خود را حفظ کنند و باید 60 درصد باقی را واگذار کنند. که این موضوع افرادی را که ملک شان در مصادره بانک است و نمی توانند بدهی خود را بپردازند نیز می شود.

اتفاقی که از نیمه دوم سال 95 در بازار مسکن رخ داد این بود که قیمت آپارتمان های مسکونی و منازل در شهر تهران با قیمت تورم به تعادل رسیده است. و افت قیمت مسکن کاهش پیدا کرد.

دبیر کانون انبوه سازان به بازار مسکن در سال 96 خوش بین است. پور حاجت بیان می کند که دولت در سال 95 به دلیل افزایش معاملات نفتی که داشته است، این موضوع سبب رشد بخش اقتصادی می شود و رونق بازار مسکن را به همراه دارد. حسام عقبایی رئیس اتحادیه املاک می گوید: به دلیل انتخابات ریاست جمهوری در اردیبهشت ماه، میتوان گفت که اواخر شهریور ماه دوره پیش رونق مسکن است و نیمه دوم سال جاری مسکن رونق می گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.