ارائه خدمات املاک لوکس

مشاور و املاک پارس

ارائه خدمات املاک لوکس

مشاور و املاک پارس

بیداری بازار مسکن یا رکود آن

 

با توجه به کاهش و کم بودن قدرت نقدینگی مردم برای خرید املاک و خانه و رکود بازار مسکن با اعطای تسهیلات بانکی و وام های مسکن با مبالغ بالا هنوز ترغیب زیادی برای خرید مسکن در بین جوانان صورت نگرفته است و تحرک زیادی در این بین مشاهده نمی شود.

اگرچه که افزایش مقطعی در خرید و فروش مسکن وجود داشته است و در برخی موارد خرید و فروش بیشتری صورت گرفته اما این نکته قابل تعمیم نمی باشد و باید در مورد مسکن چاره ای اندیشیده شود.

وقتی که تعداد معاملات مسکن و تعداد خرید و فروش املاک کاهش پیدا می کند در نتیجه تعداد ساخت و ساز و تعداد املاک مسکونی که ساخته می شوند نیز کاهش یافته و در نتیجه رکود بازار در این بخش نیز به وجود می آید و عدم تعادل بین عرضه و تقاضا سبب می شود که تعداد واحدهای خالی از سکنه و کلید نخورده روز به زور بیشتر شود و بسیاری از مالکان تصمیم به اجاره ملک خود بگیرند.

بالا بودن نرخ بهره بانکی در مورد وام های اعطایی و تسهیلات مسکن به عقیده برخی از کارشناسان می تواند یکی از عوامل در کاهش تحرک بازار مسکن و رکود بازار معاملات مسکن ارزیابی شود.

 

کلمات کلیدی: نرخ بهره بانکی، تحرک بازار مسکن، رکود بازار مسکن، بازار معاملات مسکن، تعادل عرضه و تقاضا، اجاره ملک، خرید و فروش املاک، واحدهای خالی، خرید و فروش مسکن، خرید املاک، خرید خانه، وام های مسکن

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.