ارائه خدمات املاک لوکس

مشاور و املاک پارس

ارائه خدمات املاک لوکس

مشاور و املاک پارس

وضعیت آپارتمان های مسکونی در شهر تهران

رئیس انبوه سازان شهر تهران فروش تراکم شهرداری را غیر متعارف می داند و می گوید با ادامه این روند در آینده ای نه چندان دور شهر تهران به شهر تجاری تبدیل می گردد.

حسن محتشم اظهار کرد که در شهر تهران بر عکس همه جای دنیا که حقوق شهروندان در اولویت قرار دارد، شاهد بی نظمی هستیم. واحد های تجاری بسیار زیادی در شهر تهران ساخته شده است که تعداد زیادی از این واحدهای تجاری خالی هستند و با ادامه این روند شهر تهران به جای این که آپارتمان های مسکونی داشته باشد به شهر تجاری تبدیل خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: این وظیفه شهرداری و شهر سازی است که ساخت و ساز شهری را بر اساس طرح های منطقی اجراکنند. زیرا سازندگان واحد های تجاری به فکر منفعت و سود خود هستند. و در برابر شهروندان خود را مسئول نمی دانند.

منطقه 22 تهران قرار بود که طبق طرح جامع حالت ویلایی نشین داشته باشد اما شهرداری با عدول از این طرح جمعیت این منطقه را به سرعت افزایش داد. محتشم ادامه داد: بر اساس طرح افق جمعیتی قرار بود که طی ده سال آینده جمعیت مناطق مسکونی این منطقه به 500 هزار نفر برسد که این اتفاق طی سه سال افتاد. با پر شدن آپارتمان های مسکونی در این منطقه زندگی برای شهروندان هم پیچیده تر می شود.

رئیس انبوه سازی شهر تهران خاطر نشان کرد: با ساخت برج های بلند در منطقه غرب تهران از آلودگی هوا می توان جلوگیری کرد که متاسفانه با ساخت آپارتمان های مسکونی در این منطقه حرارت ناشی از اتومبیل ها و آپارتمان های مسکونی زندگی را برای ساکنین منازل مسکونی سخت تر می کند.

وی افزود: واحد های خالی آپارتمان های مسکونی منطقه 22 در آمار جزو 490 هزار مسکن خالی محسوب نشده است. در صورت ورود به آمار می تواند بین 200 تا 300 هزار نفر در آپارتمان های مسکونی ساکن شوند. در این صورت به رشد جمعیت اضافه خواهد شد.در اغلب زمین های منطقه 22 تهران پروانه ساخت آپارتمان های مسکونی داده شده است و فضای چندانی در این منطقه وجود ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.