ارائه خدمات املاک لوکس

مشاور و املاک پارس

ارائه خدمات املاک لوکس

مشاور و املاک پارس

خانه های فاقد تقاضا در شهر تهران


ساخت و ساز خانه های لوکس و گران قیمت در شهر تهران سبب این موضوع شده است که تقاضا کم شود و این خانه های لوکس خالی باقی بماند. اگر این روند ساخت و ساز ادامه پیدا کند اسکان 26 میلیون نفر در شهر تهران وجود دارد.

حبیب اله طاهر خانی مدیر بودجه شهر تهران می گوید: دو عامل باعث به وجود آمدن ساخت خانه های بدون متقاضی شد. اولین عامل این است که دولت نهم و دهم بیشتر سرمایه خود را صرف ساخت مسکن کردند. دومین عامل این است که مدیریت شهری صدور مجوز را آسان کرد و این امر باعث ساختن آپارتمان های مسکونی و بدون متقاضی شد.

وی همچنین افزود: با ساختن برج باغ ها این فرصت برای سرمایه داران فراهم شد که بتوانند به محیط زیست آسیب برسانند. این امر به دلیل بی تدبیری دولت نهم و دهم است که امکان ساخت برج ها را برای سرمایه داران فراهم کرد و باعث متضرر شدن شهروندان و محیط زیست شد.

مدیر سابق برنامه و بودجه می گوید: به جای این که هزینه هایی را صرف ساخت برج باغ ها کنند بهتر بود که این سرمایه را صرف بافت فرسوده می کردند. تغییراتی که در طرح جامع به وجود آوردند سبب شد که جمعیت تهران افزایش یابد. و می توان گفت که در افق تهران ظرفیت جمعیت تکمیل می باشد.

طاهرخانی تاکید کرد: با ادامه یافتن این روند در ساخت و ساز آپارتمان های مسکونی که فاقد تقاضا هستند جمعیت شهر تهران به 26 میلیون نفر می رسد.

حدود 490 هزار واحد خالی در شهر تهران موجود است. سرمایه هایی که بابت ساخت این واحد های مسکونی خالی شده است امکان سرمایه گذاری اقشار متوسط جامعه را از سرمایه گذاران گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.