ارائه خدمات املاک لوکس

مشاور و املاک پارس

ارائه خدمات املاک لوکس

مشاور و املاک پارس

تاثیر سود بانکی در بازار مسکن


استقبال متقاضیان خرید آپارتمان های مسکونی و لوکس در ماه های نخست امسال نشان دهنده این است که در کنار عوامل مختلف که در معاملات مسکن نقش دارند،  کاهش نرخ سود بانکی هم نقش بسزایی در انجام این معاملات داشته است.

در مجموع تحولاتی که در بازار خرید و فروش آپارتمان های مسکونی در چهار ماه اول امسال رخ داده است، نشان دهنده این موضوع است که اقتصاد کلان و سیاست های پولی که برای بخش مسکن در نظر گرفته شده است، با موفقیت انجام شده است. همچنین کاهش نرخ سود بانک ها که با روند نزولی تورم متناسب است، این انتظار را فراهم می کند که این روند همچنان ادامه داشته باشد و متوقف نشود.

تغییرات روند بازار مسکن بدین صورت است که در تیرماه سال جاری  خرید و فروش آپارتمان های مسکونی از 27.6 درصد به 15 درصد افزایش پیدا کرده است.

اجاره های مسکن در تابستان سال جاری نشان دهنده این است که اجاره آپارتمان های مسکونی در شهر تهران 9.5 و در شهرستان ها 10.3 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. ازجمله سیاست های کنترل نرخ تورم این است که قرارداد آپارتمان های مسکونی برای اجاره به صورت یک ساله می باشد. که با توجه به نرخ تورم تغییر پیدا می کند.

با کاهش نرخ سود بانکی،  بانک مسکن هم سود تسهیلات خود را پایین آورد. بدین صورت که نرخ سود تسهیلات صندوق مسکن به 11 درصد و تسهیلات از محل اوراق تا 17 درصد کم شده است. بنابراین با کاهش نرخ سود بانکی معاملات خرید و فروش آپارتمان های مسکونی و لوکس افزایش می یابد. و تعداد متقاضیان بیشتر می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.